Kedilerin Gençlik Hastalığı

kedilerin-genclik-hastaligi Kedilerin sağlığı dikkat edilmesi ve takip edilmesi gereken hususlar arasında yer alır. Özellikle yavru olduğu dönemler diğerlerine göre daha önemlidir. Kedilerde görülebilen önemli hastalıktan bir tanesi de gençlik hastalığı olarak bilinir. Gençlik hastalığı panlökopeni ya da kanlı ishal olarak da bilinir. Kedi gençlik hastalığı teşhis edilmesi ve tedavi süreci kolay olmayan bir hastalıktır. Belirtilerinin kedilerin sağlığını oldukça kötü etkilemesi büyük sorunlar yaşanmasına neden olabilir. Bu sebeple belirtileri görüldüğünde mutlaka veterinere başvurulması gerekir.

Kedilerde Gençlik Hastalığı Belirtileri Nelerdir?
kedilerin-genclik-hastaliklari
Kedilerde gençlik hastalığı ile ilgili olarak en önemli belirti uzun süre devam eden ishaldir. Temel olarak kedilerin bağışıklık sistemlerini etkilen bir hastalıktır. Kedilerde bulunan beyaz kan hücrelerine saldıran virüsler sebebi ile görülür. Bu virüsler nedeni ile beyaz kan hücrelerinde azalma durumu oluşur. Beyaz kan hücrelerinin azalması da kedilerin bağışıklık sistemlerinin çökmesine sebep olur. Mide ve bağırsak sistemlinin çökmesine ve kesilemeyen kanlı ishal durumunun oluşması neden olur. İshalin doğal bir sonucu olarak kırmız kan hücrelerinin azalması ve kansızlık durumu görülür. Bütün bu belirtilerin sonrasında dolaşım sistemi ve solunum konularında problemler oluşur.

Kedilerde Gençlik Hastalığı Tedavileri Nasıl Yapılır?

Kedilerde gençlik hastalığı bulaşıcı bir hastalık olarak görülür. Diğer kedilerde ya da benzer türdeki rakun gibi vahşi hayvanlardan bulaşabilir. Hastalığı taşıyan kedilerin dışkıları, tükürük bezleri ve bunların bulaştığı cansız nesnelerden bulaşma ihtimali bulunmaktadır. Hastalığın tedavi sürecinin en önemli noktası aşıdır. Kedilerin belli yaşın üzerinde bir aylık aralık ile iki kez aşı olması gerekmektedir. Bu aşı her yıl tekrarlanarak kedilere hastalığın bulaşması engellenebilir. Aşı ile kedilerin bağışıklık sistemlerinin güçlenmesi sağlanabilir. Hastalığın virüsünün çok uzun süre canlı kalabilmesi nedeni ile aşı ihmal edilmemelidir.

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (2 Oy Verildi, Ortalama: 5,00 out of 5)