Köpekleri Hangi Sıklıkta Yıkamalıyız?

kopekleri-hangi-siklikta-yikamaliyiz

Köpeklerin suyu çok sevme ünlerinden dolayı köpek sahipleri köpeklerini çok sıklıkla yıkayabilmektedir. Fakat bu davranış yanlış bir davranış olup köpeğe zarar vermektedir. Kediler ve köpeklerin ve diğer canlıların deri dokuları insan oğlunkinden farklıdır. Bu da hayvanların insanlar gibi sıklıkla yıkanması için bir sebep oluşturmamaktır çoğu zaman. Köpekleri için yapılan bu bakım hayvana zara verebilir bu nedenle köpeklerde yıkanma meselesine açıklık getirmek gerekir.

Köpekler Ne Sıklıkla Yıkanmalıdır?

Köpeklerin ter bezleri bulunmamaktadır. Bu da köpeğin insanoğlundan farklı bir cilde sahip olduğunun açık göstergesidir. Bu nedenle köpek sahipleri bireyler köpeğin diğer kişisel bakımlarına yoğunluk vermelidir. Diş bakımı, tırnak bakımı, tüy bakımı gibi. Aksi takdirde bu bakımlar ihmal edilip köpek sadece yıkanırsa ölümcül seviyeye gelebilir. Köpekler için mevsimsel olarak yıkanma aralığı koymak gerekir. Yaz aylarında köpekler 3 haftada 1, 4 haftada 1, 1 kez yıkanması gerekirken soğuk almaması için kış aylarında 6 haftada 1 8haftada 1,  1 kez yıkanmalıları gerekir.

Eğer köpekler bu aralıklardan daha sıklıkla yıkanırsa tüylerin canlılığı gidecektir ve sağlık sorunları ortaya çıkacaktır. Mantar hastalığına yakalanma riskleri artacak, kulak yolu iltihabına tutulabilecekler ve kendilerini temizleme özelliklerini unutabileceklerdir.

Köpekler Nasıl Yıkanmalıdır?

Köpeklerin yıkanmasını da bir bebeğin yıkanması olarak ele alabiliriz bir bebek için nasıl özel ürünler gerekiyorsa insan cildinden farklı cilt tipine sahip olan köpeklerin bakımı da bir o adar farklıdır. Bu nedenle evdeki şampuanlar ve vücut jelleri köpek yıkanmasında kullanılmaz. Pet shoplarda satılan köpek şampuanlarından alınmalıdır

Baş bölgesi yıkanırken kulaklarına dikkat edilmeli ve kulaklarına su kaçmaması için pamuk tıkanmalıdır. Başları yıkanırken kulağa su kaçmış ise banyondan sonra kulak içi temizliği gerçekleştirilmelidir.

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (5 Oy Verildi, Ortalama: 4,00 out of 5)